Regulamin Usług

Zasady współpracy i świadczenia usług programistycznych

Ostatnia aktualizacja: 1 stycznia 2025

Postanowienia ogólne

Niniejszy Regulamin określa zasady świadczenia usług programistycznych przez Patryk Biegański prowadzący działalność gospodarczą, w szczególności usług związanych z tworzeniem stron internetowych, aplikacji webowych, aplikacji mobilnych oraz automatyzacji procesów biznesowych.

1. Definicje

  • Usługodawca: Patryk Biegański prowadzący działalność gospodarczą
  • Klient: osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna korzystająca z usług
  • Usługi: usługi programistyczne świadczone przez Usługodawcę
  • Projekt: konkretne zadanie zlecone przez Klienta
  • Wycena: dokument określający zakres prac i cenę za realizację projektu

2. Zakres usług

Usługodawca świadczy następujące usługi:

2.1. Strony internetowe

  • • Projektowanie i programowanie
  • • Optymalizacja SEO
  • • Responsywny design
  • • Systemy zarządzania treścią

2.2. Aplikacje biznesowe

  • • Systemy CRM
  • • Aplikacje zarządzania
  • • Dashboardy analityczne
  • • Integracje systemów

2.3. Aplikacje mobilne

  • • Progressive Web Apps
  • • Aplikacje webowe
  • • Cross-platform solutions
  • • Optymalizacja mobilna

2.4. Automatyzacja

  • • Automatyzacja procesów
  • • Integracje API
  • • Workflow biznesowe
  • • Narzędzia analityczne

3. Proces realizacji projektu

3.1. Konsultacja wstępna

Bezpłatna rozmowa o potrzebach, celach i oczekiwaniach Klienta

3.2. Przygotowanie wyceny

Szczegółowy opis zakresu prac, harmonogram i cenę realizacji

3.3. Podpisanie umowy

Formalne zawarcie umowy na podstawie zaakceptowanej wyceny

3.4. Realizacja projektu

Wykonanie prac zgodnie z ustalonym harmonogramem i specyfikacją

3.5. Testy i odbiór

Przeprowadzenie testów, ewentualne poprawki i formalny odbiór

4. Warunki płatności

4.1. Zasady ogólne

  • • Ceny podane w wycenie są cenami brutto (zawierają podatek)
  • • Płatność następuje przelewem bankowym
  • • Termin płatności: 14 dni od daty wystawienia faktury
  • • W przypadku projektów długoterminowych możliwy podział na etapy

4.2. Zaliczka

W przypadku projektów o wartości powyżej 5000 zł, Usługodawca może żądać zaliczki w wysokości 50% wartości projektu przed rozpoczęciem prac.

5. Prawa autorskie i własność intelektualna

5.1. Przeniesienie praw

Po pełnym rozliczeniu projektu, prawa autorskie do wykonanego oprogramowania przechodzą na Klienta, z wyjątkiem:

  • Komponentów i bibliotek open source
  • Własnych frameworków i narzędzi Usługodawcy
  • Rozwiązań standardowych wielokrotnego użytku

5.2. Portfolio i marketing

Usługodawca ma prawo do wykorzystania realizowanych projektów w celach marketingowych i portfolio, z zachowaniem poufności danych biznesowych.

6. Gwarancja i wsparcie techniczne

6.1. Gwarancja

Usługodawca udziela 3-miesięcznej gwarancji na wykonane oprogramowanie, obejmującej usunięcie błędów funkcjonalnych.

Gwarancja nie obejmuje problemów wynikających z modyfikacji dokonanych przez Klienta lub problemy infrastruktury zewnętrznej.

6.2. Wsparcie techniczne

Dodatkowe wsparcie techniczne po okresie gwarancyjnym jest świadczone na podstawie osobnej umowy serwisowej.

7. Odpowiedzialność

7.1. Ograniczenia odpowiedzialności

  • • Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody pośrednie
  • • Maksymalna odpowiedzialność ograniczona jest do wartości projektu
  • • Usługodawca nie odpowiada za problemy infrastruktury zewnętrznej
  • • Klient odpowiada za dostarczenie kompletnych i poprawnych danych

8. Procedura reklamacyjna

8.1. Zgłaszanie reklamacji

Reklamacje należy zgłaszać pisemnie (e-mail) w terminie 14 dni od wykrycia problemu.

Reklamacja powinna zawierać:

  • Szczegółowy opis problemu
  • Kroki prowadzące do jego reprodukcji
  • Zrzuty ekranu lub logi błędów (jeśli dostępne)
  • Oczekiwany sposób rozwiązania

9. Rozwiązanie umowy

9.1. Wypowiedzenie przez Klienta

Klient może wypowiedzieć umowę w każdym momencie, zobowiązując się do zapłaty za wykonane do tego momentu prace.

9.2. Wypowiedzenie przez Usługodawcę

Usługodawca może wypowiedzieć umowę w przypadku istotnego naruszenia jej postanowień przez Klienta, w szczególności opóźnień w płatnościach.

10. Poufność

Usługodawca zobowiązuje się do zachowania poufności wszystkich informacji uzyskanych w trakcie realizacji projektu.

Obowiązek poufności obowiązuje również po zakończeniu współpracy i nie ma ograniczeń czasowych.

11. Postanowienia końcowe

11.1. Prawo właściwe

Do umowy stosuje się prawo polskie.

11.2. Rozstrzyganie sporów

Ewentualne spory będą rozstrzygane przez sąd właściwy dla siedziby Usługodawcy.

11.3. Zmiany regulaminu

Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego regulaminu. Zmiany wchodzą w życie po uprzednim powiadomieniu Klientów.

12. Kontakt

W sprawach związanych z niniejszym regulaminem prosimy o kontakt:

Wszystkie zapytania dotyczące regulaminu będą rozpatrzone w ciągu 3 dni roboczych.